Treści wideo przestały być już tylko domeną sektora mediów i rozrywki. Są dziś kluczowym elementem branży reklamowej, wdarły się przebojem także do innych dziedzin życia. Jednocześnie, z każdym rokiem ewoluuje sposób, w jaki odbiorcy je oglądają. Dotyczy to nie tylko ulubionych urządzeń, ale także sposobów poszukiwania i wybierania dostawców treści, czy preferencji związanych z formą płatności za oglądane materiały. Cały czas rośnie także rola internetowych platform i serwisów dostarczających wideo, ciągle jednak tradycyjni nadawcy telewizyjni pozostają graczami o ogromnym znaczeniu.
Biorąc pod uwagę innowacje technologiczne oraz idące z nimi w parze nowe możliwości, takie jak transmisje Live, nagrania w formacie 360 czy rozwój wirtualnej rzeczywistości, możemy spodziewać się dalszego pogłębiania trendu popularności formatu wideo oraz stopniowe przenoszenie się odbioru treści na urządzenia mobilne.
11% deklaruje, że spędza przed ekranem od 5 do 6 godzin na dobę. Niemal 7 na 10 ankietowanych ogląda treści telewizyjne w internecie, duża część z nich robi na to urządzeniach mobilnych (62%). Najpopularniejszą metodą wyboru oglądanych w telewizji treści jest przerzucanie kanałów do momentu natrafienia na interesujący program.
Powszechnie obserwowanym zjawiskiem jest multiscreening czyli używanie wielu ekranów jednocześnie. Widzowie wykonują różne czynności równolegle do programu włączonego w telewizji, a poziom uwagi związany z danym ekranem zależy od atrakcyjności nadawanej treści - tendencja ta jest tym silniejsza im młodszy jest widz. W obliczu zebranych danych można stwierdzić, że telewizja coraz częściej staje się dla widza tym czym kiedyś było radio - medium tła, która jest konsumowane pasywnie a momentami zyskuje naszą atencję gdy pojawia się interesująca treść.
Warto odnotować, że reklama znalazła się dopiero na piątym miejscu. Najbardziej podatne na jej oddziaływanie są osoby w wieku od 18 do 24 lat, najmniej w wieku powyżej 55 roku życia – tu na reklamę wskazało niespełna 11% uczestników badania.
Unikalne treści i własne produkcje mają znaczący wpływ na zainteresowanie dostępem do konkretnego serwisu telewizyjnego. Uznał tak prawie, co drugi pytany.
Idealne dopasowanie do odbiorcy jest kluczowe! Dysponujemy obecnie technologią umożliwiającą superprecyzyjne targetowanie połączone z analizą big data - skuteczność tych narzędzi udowodnił chociażby wynik wyborów w USA czy decyzja o Brexicie. I mowa tu nie tylko o “ilościowej” reklamie odsłonowej, mailingu, czy chat-botach. Przy automatyzacji współpracy z tysiącami mid-tier i mikroinfluencerów możliwa jest też personalizacja “jakościowa”.