Laureaci 4. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

2 grudnia na uroczystej gali wręczono nagrody zwycięzcom 4. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, wspólnej inicjatywy PwC i Pulsu Biznesu, w której nagradzane są polskie firmy odnoszące sukcesy na międzynarodowych rynkach.

W 4. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” decyzją Kapituły nagrody główne zostały przyznane:

  • Kruk S.A. w kategorii Inwestor – Polska Firma Prywatna
  • Solaris Bus & Coach S.A. w kategorii Eksporter – Polska Firma Prywatna
  • Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. w kategorii Inwestor – Polska Spółka Skarbu Państwa
  • Grupa Kapitałowa Grupa Azoty S.A. w kategorii Eksporter – Polska Spółka Skarbu Państwa

W powyższych kategoriach Kapituła wyróżniła dodatkowo:

  • Asseco Poland S.A. oraz Work Service S.A. w kategorii Inwestor – Polska Firma Prywatna
  • TZMO S.A. oraz Colian Sp. z o.o. w kategorii Eksporter – Polska Firma Prywatna
  • KGHM Polska Miedź S.A. w kategorii Inwestor – Polska Spółka Skarbu Państwa
  • Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. oraz Lotos Oil Sp. z o.o. w kategorii Eksporter – Polska Spółka Skarbu Państwa.

Nagroda Specjalna za promocję polskiej marki za granicą trafiła natomiast do Grupy Maspex Wadowice.

Kapituła nagrodziła także Krzysztofa Domareckiego, założyciela i przewodniczącego RN Grupy Selena FM S.A., w specjalnej kategorii Wizjoner Ekspansji Zagranicznej.

„Czwarta edycja konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion udowodniła, że polskie firmy są w coraz większym stopniu w stanie konkurować z zagranicznymi podmiotami już nie tylko ceną, ale również jakością oraz innowacyjnością produktów i usług. Tak budowana przewaga konkurencyjna jest niezwykle ważna w kontekście nieprzewidywalnych zawirowań na rynkach, jak choćby rosyjskie embargo na polską żywność. Wielu polskich eksporterów dzięki wysokiej jakości produktów potrafiło przekonać do nich inne, dotąd nie w pełni eksplorowane rynki. Konkurs „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” dla wyróżnionych firm jest ważnym znakiem docenienia ich działalności, którą cechuje przede wszystkim biznesowa odwaga, dla pozostałych stanowi zachętę do międzynarodowej ekspansji oraz wychodzenia poza lokalną i bezpieczną strefę komfortu ” – mówi Jacek Socha, wiceprezes zarządu PwC.

„Poziom tegorocznej edycji był bardzo wysoki, firmy które się zgłosiły mają na koncie naprawdę spektakularną ekspansję zagraniczną, więc wybór nie był łatwy. To dowód, że statystyki pokazujące wzrost polskiego eksportu i inwestycji zagranicznych pokazują prawdziwy obraz. Ideą konkursu jest nagrodzenie najlepszych polskich eksporterów i polskich inwestorów zagranicznych, jesteśmy bowiem przekonani, że z jednej strony warto doceniać trud firm, które się na to decydują, a z drugiej nie ma lepszej motywacji dla tych, którzy jeszcze się na ekspansję międzynarodową nie zdecydowali niż pokazywanie dobrych przykładów” - mówi Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny "Pulsu Biznesu".

„Laureaci konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion udowadniają, że dzięki inwestycjom zagranicznym oraz działalności eksportowej ich przedsiębiorstwa przekształcają się w liczące się na globalnej scenie podmioty. Nagrodzone firmy aktywnie konkurują na światowych rynkach oraz budują markę polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej. Dzięki nim marka ‘made in Poland’ staje się synonimem jakości i innowacyjności.”

Jakub Papierski, wiceprezes zarządu PKO Bank Polski

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas