Poprawa wyników

Opracowaliśmy katalog ponad 150 dźwigni, które mogą pozwolić w krótkim okresie poprawić rentowność, a w dłuższym przyciągnąć większą grupę lojalnych klientów

Handel detaliczny w Polsce jest coraz bardziej zdominowany przez nowoczesne sieci z konkurencyjną ofertą dla konsumentów. Nacisk na oferowanie niskich cen powoduje obniżenie rentowności i pogorszające się wyniki finansowe. Dlatego sieci muszą określić działania poprawy rentowności, zarówno zwiększając sprzedaż, jak i obniżając koszty

Ponieważ handel jest bardzo złożonym biznesem, istnieje szereg dźwigni, które mogą pozwolić w krótkim okresie poprawić rentowność, a w dłuższym przyciągnąć większą grupę lojalnych klientów. Określenie najbardziej efektywnych dźwigni w oparciu o rzetelna analizę danych pozwala wprowadzić sieci handlowe na wyższy poziom profesjonalizacji.  

Poprawa wyników sieci handlowej

Jak możemy pomóc Twojej firmie?

Wspieramy wiodące sieci detaliczne w poprawie rentowności, zwiększając przychody w krótkim i średnim okresie przy obniżeniu bazy kosztowej. W oparciu o szerokie doświadczenie projektowe zdefiniowaliśmy katalog ponad 150 dźwigni optymalizacji wszystkich obszarów sprzedaży i operacji. Szczegółowa analiza sytuacji konkretnej sieci pozwala nam określić dźwignie o największym potencjale, dla których kwantyfikujemy skuteczność i oczekiwany wpływ na wynik.

Usługi świadczone przez nas w zakresie optymalizacji promocji to:

Drzewo hipotez

  • Weryfikacja hipotez dźwigni poprawy rentowności z kadrą zarządzającą
  • Analiza sieci i wyników sprzedażowych

Weryfikacja dźwigni z potencjałem poprawy wyników

Wybór długiej listy dźwigni z potencjałem poprawy w obszarach:

  • Asortyment
  • Ceny
  • Plan sklepu
  • Promocje
  • Operacje sklepowe
  • Logistyka
  • Zakupy
  • Funkcje wsparcia

Kwantyfikacja potencjału poprawy wyników

  • Ocena kompleksowości wdrożenia i oczekiwanego wyniku finansowego
  • Priorytetyzacja inicjatyw dla wdrożenia

Wsparcie w procesie wdrożenia

  • Opracowanie mapy i harmonogramu wdrożenia
  • Kwantyfikacja oczekiwanych wyników finansowych

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy &, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Mieczysław Gonta

Mieczysław Gonta

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 907

Agnieszka Ostaszewska

Agnieszka Ostaszewska

Partner, Assurance Leader, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 348

Obserwuj nas